Гра – один із засобів виховання і навчання дітей дошкільного віку. Гра для дошкільників – засіб пізнання навколишнього. У грі дитина розвивається фізично, у неї виховується кмітливість, працьовитість, ініціатива. З допомогою ігор здійснюється сенсорне виховання дітей, розвиваються пізнавальні процеси (допитливість, розуміння взаємозв’язку найпростіших явищ тощо). Використовує гру як засіб розвитку мислення, мови, уяви, пам’яті, розширення і закріплення уявлень про навколишнє середовище.
«Ігри на кухні»
Використовуючи гру при організації повсякденних домашніх справ можна навчити дитину багато чого корисного і цікавого.
«Їстівне-неїстівне»
Мета: розвиток уваги, пам’яті, розширення словникового запасу.
Правила гри: дорослий називає різні предмети (картопля, ніж, виделка, торт, каструля і т. п.) дитина в свою чергу повинна відповідати «їстівне» або «неїстівне». Потім можна помінятися ролями.
Відгадай «Смачні» загадки.
В полі народився,
На заводі варився,
На столі розчинився.
Відповідь: Цукор
Маленьке, здобне
Колесо їстівне.
Я одна його не з’їм,
Розділю хлопцям всім.
Відповідь: Бублик
Дідусь сміється,
на ньому шубонька трясеться.
Відповідь: Кисіль
Холодок в пакеті
Їдять і дорослі і діти
Холодок, холодок,
Дай лизнути тебе разок!
Відповідь: Морозиво
Наші поросятки зросли на грядці,
До сонечка бочком, хвостики гачком.
Ці поросятки грають з нами в хованки.
Відповідь: Огірки
«Колір, форма, розмір»
Мета: розвиток пам’яті, мислення, уваги, логіки.
Правила гри: дорослий пропонує дитині назвати продукти (предмети на кухні) певного кольору, форми, розміру.
«Відгадай»
Мета: формувати вміння думати і аналізувати, збагачувати мову, розвивати творче мислення, уяву, пам’ять.
Правила гри: Запропонуйте дитині відгадати предмет, описуваний вами, на задану тему. Потім хай спробує описати предмет дитина, а ви відгадуєте!
«Хто більше»
Мета: розвиток уваги, пам’яті, розширення словникового запасу.
Правила гри: Спільно з дитиною виберіть тему гри (наприклад «Посуд») і по черзі називаєте посуд. Хто більше назвав, той і виграв!
«Назви лагідно»
Мета: формування навичок словотворення.
Правила гри: дорослий називає будь-яке слово, а дитина повинна назвати його лагідно, наприклад: моркву-морквинка, тарілка-тарілочка і т.д.
Завдання на розвиток дрібної моторики:
- розсортувати білу і червону квасолю;
- викласти з квасолі яку-небудь фігуру, цифру, букву, слово…;
- в мішечок покласти крупу (рис/гречка/горох) і дрібні іграшки з кіндер-сюрпризу. Вгадати на дотик знайдений в мішечку предмет;
- порахувати скільки столових (чайних) ложок, наприклад рису увійде в чашку, банку…
Дитина дуже рада хвилинам, подарованим їй батьками в грі. Спілкування в грі не буває безплідно для малюка. Чим більше випадає дорогих хвилин у товаристві близьких йому людей, тим більше загальних інтересів, любові між ними в подальшому.
Фантазуйте і грайте на здоров’я!