Звичка бути моральним

«Звичка бути моральним»

 

 

Виховання моральних навичок – найважливіша ланка формування моральної поведінки у дитини – дошкільника.

Моральні звички, які формуються в дошкільному дитинстві  відображаються на культурі поведінки дитини, її  зовнішньому вигляді, мові, ставленні до речей, на характері спілкування з оточуючими людьми.

Доцільно прищеплювати малюку той чи інший навик культурної поведінки, в той час, коли дитини тільки починає займатися даною діяльністю. Наприклад:

 

У 3-4 роки малюк  бере активну участь у самообслуговуванні, проявляє підвищений інтерес до спілкування з оточуючими людьми.

Тому в цей період важливо дитину привчати до чистоти, акуратності, охайності, виробляти в неї вміння звертатися до іншій людині з проханням, просити про послугу, вчити дитину висловлювати свою промову зрозуміло.

Рекомендуємо: щоб полегшити малюку засвоїти певну навичку, корисно розчленовувати її на більш конкретні дії.

Наприклад, «берегти іграшки» – це означає: машинку возити за мотузочку, не натискувати на колеса, не сідати на неї, ляльку не кидати, помічати, що несправне, просити дорослих відремонтувати іграшку, прибирати її на місце і т.д.  Поступове навчання дитини виконанню цих маленьких конкретних правил поводження з іграшками допомагає  їй засвоїти загальне правило – «береги іграшки».

 

У 5-7 років дитина починає активно цікавитися взаємовідносинами між людьми, усвідомлює правила і норми поведінки в соціумі, оцінює як свої вчинки, так і вчинки інших людей.

У дошкільнят формуються такі моральні поняття як справедливість, скромність, чуйність.

Рекомендуємо:

В цей період тренувати дитину в моральних діях, вчинках, використовувати при цьому природні життєві ситуації, створювати спеціальні умови, які б спонукали малюка до певних моральних вчинків. Поступово накопичуючись, досвід моральних звичок визначає культуру поведінки дитини.

При цьому дорослий вимагає і контролює виконання дитиною норм і правил поведінки.

Діти легко справляються з різноманітними вимогами дорослого, якщо  їх пред’являють вчасно, послідовно, враховуючи вікові можливості дитини.