Гармонійний різнобічний розвиток юної особистості неможливий без забезпечення її повноцінного фізичного розвитку і міцного здоров’я. Завдання дорослих — створити для цього необхідні умови, мотивувати і спонукати малят до рухливих ігор і розваг, до турботи про здоров’я своє та близьких людей. Успішність реалізації цього завдання значною мірою залежить від вдалої організації роботи і цікавого заохочення дітей, що досягається, зокрема, використанням нестандартного фізкультурного обладнання.
Варіанти нестандартного обладнання
Веселі промінчики. Опис. До великого обруча одним кінцем прив’язано 12 стрічок -“промінчиків” двох кольорів: жовтого та рожевого (довжина2 м). Вільний кінець стрічки з’єднується за допомогою липкої стрічки з малим кільцем, або невеличкою палицею (за потреби можна міняти). Обруч обмотаний липкою стрічкою з ґудзиками. Використання. Цей оздоровчий комплекс доцільно застосовувати під час виконання основних рухів у рухливих іграх та для профілактики і корекції плоскостопості.
Гантелі. Опис. Пластикові пляшки, обмотані різнокольоровою липкою стрічкою. Для старших дошкільнят їх можна наповнювати водою, збільшуючи їхню вагу залежно від індивідуальних можливостей кожного вихованця. Використання. “Гантелі” сприяють розвитку м’язів рук, постави дітей при використанні під час виконання загальнорозвивальних вправ.
Стрічка-тренажер. Опис. “Стрічка-тренажер” виготовлена з двох коробочок з-під “Кіндер-сюрпризу”, з’єднаних стрічкою. Обидва кінці стрічки, довжина якої 40 см, закріплені за допомогою пластиліну у пластикових коробочках з-під шоколадних яєць. Всередині коробочки лежить невеликий шматочок пластиліну. Використання. “Стрічка-тренажер” стане у пригоді під час виконання вправ ритмічної гімнастики та рухливих ігор. Вона допомагає розвивати м’язи рук дітей, формувати у них вміння стрибати через коротку скакалку, обертаючи її рухом кисті.
Чарівна павутинка. Опис. Це обладнання виготовлене з обруча середнього розміру та мотузків, переплетених між собою, у вигляді павутиння. Використання. “Чарівна павутинка” сприяє формуванню у дітей вміння тримати рівновагу (ходьба по мотузці); швидкісно-силових якостей (біг з перешкодами); різні види стрибків під час рухливих ігор: “Павучок та намистинки”, “Веселі каруселі”, “Казкова планета” тощо.
Мотузкова драбинка «Веселка». Опис. Мотузкова драбинка зроблена з двох паралельних мотузків (довжиною до 9 м) перпендикулярних коротких мотузків і палиць (довжиною 50-60 см). “Веселка” прикрашена різними яскравими іграшками та стрічками. Використання. За допомогою цієї мотузкової драбинки у дітей розвиваються вміння тримати рівновагу (переступання через мотузки), гнучкість та координація (пролізання у “віконечка” драбинки, повзання “змійкою” між короткими мотузками під час рухливих ігор: “Кролики”, “Кішка і кошенята”, “їжачки” тощо). Також можна пропонувати дітям влучити м’ячем у “віконечко” драбини, прокочуючи його по підлозі (таким чином розвивається їхній окомір).
Доріжка з перешкодами. Опис. “Доріжка” виготовлена з м’якого покриття (для ванної кімнати), до якого за допомогою липкої стрічки прикріплюються різнокольорові мочалки (товщиною до 8 см). Відстань між мочалками та довжину доріжки можна збільшувати або зменшувати. Використання. Діти під час виконання основних рухів переступають через мочалки-“перешкоди” або перестрибують двома ніжками. Якщо мочалки приєднати вздовж доріжки з обох боків, то отримаємо вузьку доріжку для використання під час ходьби на обмеженій площині.
Веселі ходулі. Опис. Це нетрадиційне обладнання зроблене з двох циліндрів (заввишки 9 см; завширшки до 10 см) з щільно обмотаного паперу, а зверху прикрашене липкою “кольоровою стрічкою. Циліндри з’єднуються двома мотузками (довжиною 40-50 см) з малою дерев’яною палицею. Використання. “Ходулі” використовуються для розвитку у дітей вміння тримати рівновагу під час виконання основних рухів, рухливих ігор та естафет. Дитина бере в руки малі палиці, натягуючи за мотузки вгору, стає ногами на циліндри та крокує, тримаючи рівновагу.