Час до розмови: декілька порад , як розпочати і заохотити розмову

«Час до розмови: декілька порад , як розпочати і заохотити розмову».

Добра розмова – найцінніший подарунок для вашої дитини. Чому?

1. Завдяки розмові дитина пізнає нові слова та опанує їхнє значення (збагачує свій словник).

2. Те, як ми розмовляємо з дитиною, може надати їй відчуття впевненості та довіри, і таким чином відкриває простір для того, щоб і вона висловила свої думки, ідеї та відчуття.

Шість порад, як розпочати і заохотити розмову:

1. Уникайте запитань, на які дитина повинна відповісти ствердно або заперечливо.

Приклад: «Чи добре тобі було у бабусі?»

Замість того: «Розкажи мені, що ви з бабусею робили».

Приклад: «Ти гарно провів час на дні народження?»

Замість того: «Розкажи мені про святкування дня народження».

2. Заохочуйте дитину, щоб вона обґрунтувала власну відповідь.

Приклад: «Яка твоя улюблена розповідь? Чому?»

3. Коли ваша дитина відповість неправильно, ніколи не заперечуйте: «Ні, ти припустився помилки», «Це дурна відповідь». Замість того скажіть: «Ти можеш придумати ще якусь можливу причину?»

  1. Залучайте дитину до участі у прийнятті сімейних рішень:куди поїхати на вихідні; яку програму переглянути по телевізору; де розмістити нові меблі.

5. Ставте запитання, які мають більше ніж одну точну відповідь.

6. Кожна відповідь дитини — це нагода продовжити спілкування. Наприклад:

Дорослий: «Хто, на твою думку, небезпечний у цій розповіді?»

Ганна (4 роки): «Відьма».

Дорослий: «А що вона зробила, звідки ти знаєш, що вона небезпечна?»

Ганна: «Вона ловить дітей…»

Дорослий: «Чи це може бути небезпечним для дітей?»

Ганна: «Так, можна впасти».

Дорослий: «Що ще може бути небезпечним для дитини?»

Ганна: «Коли поріжешся».

Дорослий: «Ти колись порізалася?»

Ганна: «Так, це боляче, я плакала…»

Дорослий: «Що треба зробити, коли поріжешся?»

Ганна: «Покликати маму».

Поки ви розмовляєте з дитиною, не забувайте, що дитина — ваш співрозмовник.

Найважливішим під час розмови з дитиною є:

1. Надати дитині достатньо часу, щоб вона розповіла про свої пригоди, роздуми і відчуття;

2. Не потрібно її постійно перебивати і підганяти, щоб вона закінчила розповідь;

3. Виявіть зацікавленість та уважно її слухайте;

  1. Висловіть свою думку щодо почутого;
  2. Утримайтесь від непотрібної критики;
  3. Не насміхайтесь, якщо дитина вживатиме невідповідні слова або неправильні їх вимовить;
  4. Поважайте право дитини на мовчання, коли вона не захоче розмовляти.