Іграшки та ігри мають сприяти гармонійному розвитку дітей і забезпеченню для них оптимальних умов життєдіяльності.
Яка іграшка може бути небезпечною для дітей? Та, яка зроблена з вибухонебезпечних та легкозаймистих, шкідливих матеріалів, у якої є гострі краї, дрібні деталі, що їх можуть проковтнути діти. Небезпечними для дітей є й транспортні іграшки з недосконалою гальмівною системою. Власне, цей перелік небезпек, пов’язаних з неякісними іграшками, можна продовжувати й продовжувати. Тому, щоб убезпечити від них дітей, треба пам’ятати, що:
- іграшки та ігри, призначені для складання цілого з частин, виконання різних ігрових функцій, повинні мати інструкції, схеми користування, надруковані на упаковці, окремому аркуші або у вигляді брошури;
- в інструкції (керівництві, схемі щодо користування іграшками, іграми) або на споживчій упаковці мають бути вказані правила та види оброблення іграшок (ігор) – миття, чищення, дезінфекція та їх утилізація за потреби;
- декоративне та захисне покриття іграшок та ігор має бути стійким до дії слини, поту та вологої обробки із застосуванням нейтрального мила – дитячого або господарчого;
- іграшки та ігри не повинні мати відчутного запаху;
- збірно-розбірні ігри для дітей до трьох років (піраміди, набори кілець, кульки на стержнях тощо) не повинні мати деталей, розміром менше від 30,0 мм.
Також іграшки мають бути зручними у використанні, тобто такими, які діти можуть легко тримати у руках і гратися ними без допомоги дорослих.
Іграшки варто зберігати на низьких стелажах, у пересувних ящиках на колесах, у пластикових контейнерах (коробках), щоб діти могли їх вільно брати. Це також дасть змогу компактно скласти іграшки, щоб вони не заважали та не створювали ситуацій, у яких діти можуть завдати шкоди собі чи іншим дітям. Для іграшок з великою кількістю деталей у комплекті (конструктори, будівельні набори, розрізні картинки тощо) варто передбачити багаторазові упаковки з міцного поліетилену, тканини, пластику, деревини.
Під час добору іграшок необхідно дотримуватися принципу відповідності іграшок віку дітей. Адже у дошкільному віці відбувається поступовий перехід від предметної діяльності (у 2-3 роки) до рольової (у 3-5 років) та режисерської (у 5-6 років) гри з власним сюжетом.